پایگاه مقالات در مورد پرینتر 3 بعدی

ساخت وبلاگ

اخیرا استعمال از تکنولوژی پرینت سه آتی پرینتر سه بعدی FDM در صنعت نفت و گاز و همینطور در نصیب انرژی محبوبیت پیدا نموده است. در واقع ما در همین سال شاهد یک جزء ایمنی ضروری پرینت سه آینده گردیده بوده ایم که بوسیله شرکتهای Vallourec و Total ساخته شد و روی یک سکوی نفتی دریایی نصب شوید. خلال این، قطعات ایمنی پرینت سه آجل گردیده ای نیز در یک نیروگاه هسته ای در آلاباما نصب گردیده اند. اگرچه شاید استعمال از فناورری پرینت سه آتی در صنعت نفت وگاز به اندازه بقیه صنعت های کبیر نباشد، ولی این فناوری خیر فقط به جهت توان ایجاد کرد قطعات بغرنج بلکه به انگیزه کاهش مجال فرآوری که به ویژه در نفت و گاز عنایت داراست، موءثر میباشد. انگیزه این مسئله  این میباشد که فرصت‌های منفعت وری کوتاه‌خیس خیر صرفا منجر صرفه‌جویی در هزینه ها میگردد، بلکه به کاهش مخاطرات زیست ‌محیطی، انسانی و ایمنی نیز امداد می‌نمایند.

پایگاه مقالات در مورد پرینتر 3 بعدی...
ما را در سایت پایگاه مقالات در مورد پرینتر 3 بعدی دنبال می کنید

برچسب : پرینتر سه بعدی FDM, نویسنده : علی سلطانی print بازدید : 328 تاريخ : سه شنبه 30 فروردين 1401 ساعت: 12:14

محققان چینی به خواسته غلبه بر پرینت سه بعدی FDM معایب نانوژنراتورهای تریبوالکتریک جانور، از تکنولوژی پرینت سه آتی برای ساخت‌و‌ساز یک طرح تماماً تازه به کارگیری کردند. این  نانو ژنراتور نو متشکل از یک روتور و استاتور میباشد که به صفحه ها اکریلیک چسبیده اند، روتور دارنده یک کادر چاپ سه آینده گردیده‌است که در آن غلتک های  PTFEبه طور متناوب برای اتصال الکترودها و ساخت و ساز توشه الکترواستاتیکی میچرخند. مثال اول روتور به جهت ماهیت آزمایشی فقط ۶/۳ میلیمتر طول داشت، براین اساس پژوهشگران برای ساخت‌و‌ساز محیط برای غلتک ‌های ۶ میلیمتری، دو روتور را با یک لوله اکریلیک ادغام کردند. نانو ژنراتور نتایج قوی به فعالیت با سرعت دورانی بالا و استوار در حدود۱۰۰ تا ۱۵۰۰ به دور در دقیقه بود، بدین ترتیب طبق ادعاهای این دسته می‌قدرت از آن برای برداشت انرژی مکانیکی به کار گرفت.

پژوهشگران برای عملی کردن این فرضیه دستگاه خویش را در یک وسیله نقلیه خودران که دربرگیرنده چهار BS-TENG دوبل، پنج چرخ دنده و دو کاغذ اکریلیک بود، ترکیب کردند. تست‌های نخستین نشانه اعطا کرد که نانو ژنراتورها می توانند یک حسگر حرارتی را تغذیه نمایند که خیر صرفا می تواند به صورت مداوم فعالیت نماید، بلکه قادر است طبق اپ‌ ریزی انجام یافته هنگام وصال به یک دمای مشخص زنگ هشدار را به صدا درآورد. کانال‌های یکدست BS-TENG چاپ سه آتی گردیده میتوانند هم به ‌تیتر یک برداشت ‌کننده انرژی چرخشی و هم به‌ تیتر یک سنسور پرسرعت اتومات برای تحقیق بر دمای خودرو و سرعت آنی به کارگیری شوند. ضمن این، نتیجه ها نشانه اعطا کرد که توجه تحقیق بر سرعت وسیله نقلیه خودران می‌تواند به بیش تر از ۹۹٪ رسد که علامت می‌دهد پباده سازی آنان برای کاربردهای عملی قابل اعتقادوباور میباشد.

پایگاه مقالات در مورد پرینتر 3 بعدی...
ما را در سایت پایگاه مقالات در مورد پرینتر 3 بعدی دنبال می کنید

برچسب : پرینت سه بعدی FDM, نویسنده : علی سلطانی print بازدید : 261 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 12:16

برای پرینت سه آینده یک قطعه پرینتر سه بعدی FDM در صدر به یک فولدر، در بیشتر مفاد یک پوشه CAD، نیاز میباشد. درین مرحله موسسه ها می‌توانند از هوش تصنعی سود ببرند. مثلا، اکثر قابل انعطاف افزارهای جانور در بازار از هوش تصنعی و مصنوعی برای توصیه اشکال پباده سازی هوشمند به یوزرها براساس متغیرهای از پیش تعریف و تمجید گردیده به کارگیری می نمایند. این روند تحت عنوان پباده سازی مولد شناخته می گردد. یادگیری ماشین برای seo توپولوژی نیز گزینه به کار گیری قرار میگیرد. بخش اعظمی از قابل انعطاف افزارها نیز پیشنهاداتی راجع به نحوه های ایجاد، مواد و به کارگیری با صرفه ارائه می‌دهند. این خصوصیت قادر است باعث صرفه جویی در هزینه ها و ساخت و ساز قطعات کارآمدتر و پایدارتر خواهد شد.

پایگاه مقالات در مورد پرینتر 3 بعدی...
ما را در سایت پایگاه مقالات در مورد پرینتر 3 بعدی دنبال می کنید

برچسب : پرینتر سه بعدی FDM, نویسنده : علی سلطانی print بازدید : 257 تاريخ : پنجشنبه 25 فروردين 1401 ساعت: 12:37

کمپانی Blast Studio برای پباده سازی پرینتر سه بعدی FDM این ردیف درختی تنها از میسلیوم استعمال نکرده میباشد. طراحان بریتانیایی آغاز فنجان های قهوه مستعمل را از خیابان های لندن گردآوری کرده و بعد آنان را با بذر قارچ ترکیب کردند. ضمن این، این دسته برای رویش قارچ ها شیت را در مواد زیستی خویش ترکیب کردند. زمانی که‌این مرحله بدون نقص شد، آنها از یک چاپگر سه آجل مطابق فناوری اکستروژن برای تشکیل داد ردیف به کارگیری کردند. برای ایفا این فعالیت، آن‌ها ۱۰ ماژول غیر وابسته را پرینت، و بعد از آن آن‌ها را مونتاژ کردند که در غایت سبب ساز به ایجاد کرد “ردیف درختی” شد. یکی جذابیت های مهم این بنا، بضاعت و توان آن در پرورش قارچ و همینطور استعمال از آن تحت عنوان بخشی از “معماری زنده” میباشد. وقتی که قارچ پروش یافت و برداشت شد، می اقتدار ردیف پرینت سه آینده گردیده را در دمای بالا کم آب کرد تا جامد گردیده و به یک عنصر ساختمانی تبدیل خواهد شد. اکنون این بنا به‌تیتر بخشی از نمایشگاه Waste Age به ‌طور موقت در موزه پباده سازی لندن به اکران گذارده شد‌ه‌است.

پایگاه مقالات در مورد پرینتر 3 بعدی...
ما را در سایت پایگاه مقالات در مورد پرینتر 3 بعدی دنبال می کنید

برچسب : پرینتر سه بعدی FDM, نویسنده : علی سلطانی print بازدید : 267 تاريخ : سه شنبه 23 فروردين 1401 ساعت: 12:24

این نخستین دفعه وجود ندارد که پرینتر سه بعدی FDM یک کمپانی خودروسازی از فناوری ‌های سه آینده برای ارائه آیتم ‌های سفارشی ‌سازی به مشتریان خویش به کار گیری می‌نماید، البته به تدریج می ‌اقتدار رویت کرد که یک کمپانی پوشه ‌های سه آجل را در دسترس مردم قرار دهد. کمپانی فورد برای پوشه های سه آینده خودرو Maverick از فناوری منبع گشوده به کار گیری نموده است که مخاطبان جوان و طرف داران به پروژه های DIY (خودت انجامش بده) را گزینه مقصود قرار میدهد. در‌این پلتفرم دو سبک فولدر CAD برای دانلود در دسترس میباشد: یکی از برای کنسول مرکزی و دیگری برای فضای ذخیره سازی تحت صندلی ها. شما می‌توانید کاسه و استکان خویش را چاپ سه آجل فرمایید و آن را با قمقمه یا این که بطری آب خویش تطبیق دهید. خبر عالی برای دارندگان فورد Maverick این میباشد که به خصوصیات ظریف سیستمFITS  دسترسی دارا هستند.

 

پایگاه مقالات در مورد پرینتر 3 بعدی...
ما را در سایت پایگاه مقالات در مورد پرینتر 3 بعدی دنبال می کنید

برچسب : پرینتر سه بعدی FDM, نویسنده : علی سلطانی print بازدید : 323 تاريخ : يکشنبه 21 فروردين 1401 ساعت: 11:42

این گروه با به کار گیری از پرینترهای سه آتی پرینتر سه بعدی FDM و فناوری های متفاوت توانست قطعاتی را در دو مرحله روی دو پرینتر سه آینده با تکنولوژی های گوناگون چاپ گردیده‌است. امکانات فرنگی مثلا محیط آینه های جانبی، مجرای رادیاتور، روزنه های بدنه و براکت ‌های نصب در رمز تا رمز خودرو با به کار گیری از مواد پرینت سه آجل مشتمل بر فیبر کربن نایلون ۱۲ و مواد ASA چاپ گردیده اند که ملزومات استحکام و آزادی پباده سازی را برای این پروژه برآورده می نماید.

پایگاه مقالات در مورد پرینتر 3 بعدی...
ما را در سایت پایگاه مقالات در مورد پرینتر 3 بعدی دنبال می کنید

برچسب : پرینتر سه بعدی FDM, نویسنده : علی سلطانی print بازدید : 198 تاريخ : پنجشنبه 18 فروردين 1401 ساعت: 12:25

توجه ابعادی بسیار بالا دربین پرینتر سه بعدی FDM شیوه های پرینت سه آینده جان دار
سرعت شغل در ایجاد قطعه
صافی سطح خوب قطعات
بضاعت و توان منحصربه‌فرد در تولید قطعه های دقیق و ظریف
 محدودیت های پرینتر سه آتی PolyJet
گرانقیمت بودن دستگاه و متریال گزینه استعمال
نیاز به ساپورت
قدرت ساخت و ساز صرفا با استعمال از برخی مواد پلیمری ترموست
آسیب پذیر بودن قطعه

نمایی از پرینتر سه آینده PolyJet  آیدیزاین
توصیه آنلاین پرینت سه آینده
پرینتر سه آینده Multi Jet Fusion کمپانی HP
این فناوری از سال ۲۰۱۵ به بازار معرفی شد‌ه‌است و کمپانی HP که در مورد پرینتر های دو آجل کاغذی آوازه میان المللی دارااست وارد عرصه پرینت سه آینده شد‌ه‌است. این ورود یک تحویل در فناوری پرینت سه آینده میباشد. فناوری Multi Jet Fusion تا حد متعددی مشابه به نحوه SLS است در گروه بندی گداخت بستر پودری (Powder Bed Fusion) قرار میگیرد. درین طریق به جای این که از یک لیزر برای جوش بخشید ذرات پودر به یکدیگر استعمال شود از هیتر های تابشی، ضمن پیشگرم برای ذوب نیز استعمال می‌گردد.

درین نحوه بعداز اعمال لایه آدرس پودر و پیش گرم، ماده ای مشابه جوهر به اسم Fusing Agent بر روی نصیب هایی از سطح پودر که به قطعه تبدیل میگردند پاشیده می گردد. این ماده به صورت مایع بوده و به وسیله هد های InkJet بر روی سطح پودر نشانده میشود. این ماده سیاه رنگ بوده و به طوری پباده سازی شد‌ه‌است که انرژی حرارتی تابشی را بر مابقی نصیب ها بیشتر جذب کرده و موجب ذوب ماده در بخش هایی میشود که‌این ماده بر روی آن جای‌دارد.

برای خودداری از نفوذ حرارت به کناره قطعه بر روی لبه بیرونی قطعات ماده دیگری به اسم Detailing Agent پاشیده می گردد که ضریب جذب کمتری از خویش ماده پلی آمید داشته و سبب ساز می گردد کناره های قطعه به طور تیز در آید و چگونگی سطحی بهبود یابد.

پایگاه مقالات در مورد پرینتر 3 بعدی...
ما را در سایت پایگاه مقالات در مورد پرینتر 3 بعدی دنبال می کنید

برچسب : پرینتر سه بعدی FDM, نویسنده : علی سلطانی print بازدید : 303 تاريخ : سه شنبه 16 فروردين 1401 ساعت: 12:11

۱- فناوری پرینت سه آتی به پرینتر سه بعدی FDM طریق FDM توجه کمتری را در مقایسه با بقیه فناوری‌های چاپ سه آینده داراست (مثل پوسته تزریق و …)، بدین ترتیب برای قطعات با جزئیات غامض مطلوب وجود ندارد.

۲- قطعات سه آینده پرینت گردیده به وسیله فناوری FDM احتمالاً خطوط لایه قابل مشاهده‌ای دارا هستند، براین اساس پردازش و پرداخت چهت نیل به یک سطح صاف مایحتاج میباشد.

۳- از جمله واحد سنجش کشش بافت لایه ها در شیوه Fused deposition modeling نسبت به SLA کمتر میباشد
 ۴- ترازو انباشته شدن وزن لایه های بالایی نسبت به سطح های پایینتر که خطاهایی مثل رخنه‌ خوردگی، نامتوازن شدن لایه ها، جداشدن لایه ها، لایه نخستین وخیم و غیره را ساخت میکند

پایگاه مقالات در مورد پرینتر 3 بعدی...
ما را در سایت پایگاه مقالات در مورد پرینتر 3 بعدی دنبال می کنید

برچسب : پرینتر سه بعدی FDM, نویسنده : علی سلطانی print بازدید : 225 تاريخ : سه شنبه 9 فروردين 1401 ساعت: 12:15


نرم‌افزار اسلایسر چه می باشد و چه پرینتر سه بعدی FDM نقشی در پروسه پرینت سه بعدی دارااست؟

 

اسلایسر(Slicer) که نر‌م‌افزار اسلایسر هم نامیده می شود، به قابل انعطاف افزارهایی گفته می گردد که در تشکیل داد صعودی و مشخصاْ پرینت سه بعدی قطعات به کارگیری میشود. وظیفه‌ی اسلایسر این میباشد که سبک سه بعدی قابل انعطاف افزاری را برای عملیات چاپ سه بعدی فراهم نماید.

 


برنامه اسلایسر
 

قابل انعطاف‌ افزار اسلایسر
 

قابل انعطاف‌ افزار اسلایسر در کل برای کلیه‌ی نوع پرینتر سه بعدی آیتم استعمال قرار می گیرد. نحوه فعالیت اسلایسرهای پرینتر سه بعدی به‌این شکل میباشد که سبک سه بعدی را با فرمت STL و یا این که OBJ اخذ می‌نمایند و G-Code پایانی را خروجی میدهند.

 

وظیفه‌ی اساسی اسلایسرها این میباشد که خروجی یک برنامه پباده سازی سه بعدی(CAD) را اخذ نمایند و آن را به فرمتی قابل تلاوت برای پرینت سه بعدی فراهم نمایند.

 

قابل انعطاف‌افزارهای اسلایسر علاوه بر این‌که طریق‌ی تکان عملگر پرینتر سه بعدی را تعریف و تمجید می‌نمایند، ترازو استعمال از ماده (از جمله فیلامنت) و دمای نازل، کوشش حرفه‌های خنک‌کننده و سرعت آنان ، دمای کاغذ‌ی گرم شونده ، همینطور سرعت عملیات پرینت سه بعدی، اعتنا پرینت، ضخامت دیواره‌ها، معیار توپری ساختارهای درونی قطعه (Infill) و شیوه قرار گیری ساپورت ها را مدیر می نمایند.

 

امروزه قابل انعطاف افزارهای اسلایسر متعددی در عالم عرضه شد‌ه‌است . اکثری از موسسه ها آفریننده پرینترهای سه بعدی ، مبادرت به تکثیر یک برنامه اسلایسر نیز می نمایند . این فعالیت از تعدادی جنبه برای این مجموعه ها حائز اهمیت میباشد.

 

اولا قابل انعطاف افزاری تماما سازگار با دستگاه پرینتر خویش عرضه کرده اند همینطور در‌حالتی که این برنامه از طرف مخاطبین آیتم استقبال قرار بگیرد منجر آوازه بیشتر آنان می‌شود . تحت عنوان مثال نرم‌افزار Cura برنامه اسلایسر عرضه گردیده از طرف کمپانی Ultimaker میباشد که در میان مخاطبین پرینتر سه بعدی بسیار دوستداشتنی شد‌ه‌است.

 

به دنبال با تنی چند از قابل انعطاف افزارهای پر اسم و رسم اسلایسر آشنا خوا هیم شد.

پایگاه مقالات در مورد پرینتر 3 بعدی...
ما را در سایت پایگاه مقالات در مورد پرینتر 3 بعدی دنبال می کنید

برچسب : پرینتر سه بعدی FDM, نویسنده : علی سلطانی print بازدید : 331 تاريخ : يکشنبه 7 فروردين 1401 ساعت: 12:23